Meer begrip krijgen voor zorgverleners



"jullie zijn zo positief, we voelen ons gewaardeerd".


Werk in de zorg met mensen met dementie(neurocognitieve stoornis) kan zeer complex zijn. Zorgverleners proberen dit zo goed mogelijk te doen als ze kunnen.

Als het niet goed gaat is dit niet omdat ze dit niet willen maar omdat ze het moeilijk vinden. Leidinggevende en collega's kunnen elkaar helpen en zo van elkaar te leren.


Gisteren waren we in Warmenhuizen bij woonzorggroep Samen om een inspiratiesessie te geven. We waren hier al eerder geweest en de woonzorgvoorziening voelde aan als een warm bad. Een leidinggevende die van ons een standbeeld mag hebben. Een prachtig mooi mens en unaniem vonden de twee groepen die we mochten inspireren haar een menswaardige fijne leidinggevende. De zorgverleners waren trots op hun huis!


Een woonzorgvoorziening staat met goed leiderschap, een duidelijke visie en zie de mens. We aten mee in de groep en voelde ons veilig. Hier zou ik mijn moeder met een gerust hart achterlaten. Dit is menswaardige zorg.


Positieve verhalen het helpt. Zo krijgen we weer meer mensen in de zorg en gaat de kwaliteit nog meer omhoog.


Vandaag mogen we spreken op een symposium in Leersum. Een elegant hotel in de stijl van Lodewijk XVI. De MGB zal er prachtig staan. Nog meer mensen zullen wij meenemen op onze ontdekkingsreis in de zorg en welzijn.


Vandaag zullen we ons JG Magazine lanceren. Het is 4.00 uur en mijn droom is in vervulling gegaan. De schrijver bij een kaarsje in de nacht aan het schrijven. Grietje slaapt en lost mij zo af.


Jullie horen van ons of...........niet



95 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven